Written in the stars

På allmän begäran är det dags igen!

Är det inte helt underbart när man ställt in sig på något och verkligen innerst inne i hjärtat insett att det inte finns något att fortsätta på? Låter konstigt men nu till det underbara, att man kan bli så överrumplat och överraskad på en och samma gång? Att det faktiskt fanns ett slut eller en fortsättning rättare sagt? För det var precis så, som en blixt från en klarblå himmel förändrades allt! Och mitt hjärta känns femton kilo lättare, och är från och med nu fyllt med något som känns så satans mycket bättre! :)

Har haft en riktigt fin vecka, dagarna har bara gått sin egna väg. Trotts den bittra sanningen om att vintern är här på riktigt känns det faktiskt skönt att vara hemma i Sverige igen, hemma till de vanliga, till det som måste göras! Men att planera en utlands resa inom en snar framtid är ju inte långt borta. Det är så skönt att ha milstolpar i livet, något att se fram emot och en resa är ett perfekt mål. Något som tåls att tänka på.

Från det ena till det andra till idag, har hunnit med att vakna upp till en decimeter snö, fint men förbryllande att titta ut genom fönstret i morse. Dock var det alldeles för tomt i sängen när jag vakna, men nöden har ju ingen lag så ej heller arbete. Min fina trofasta vän Emelie lyckades mot alla odds locka upp mig ur sängen med en kopp kaffe. För att efter det avnjuta en helt underbar frukost tillsammans med hustomtarna.

Emelie och kärleken drog till stallet och Cissi luring också. Rastlös som jag är börja jag pilla lite, dock inte på mig själv, snart så var man färdig för kvällen. Rille och jag drog ner till Partille en stund, till våran stora förvåning lyckades vi åka så vi var där tio i två, ni hör ju själva.. det var ju bara meningen att vi skulle hinna in till systemet innan det stängde klockan två vi visste bara inte om det! Vi avsluta med att springa in på Allum och köpa handskar som var det planerade uppdraget, och jaa.. det har nog aldrig gått så fort på Allum någonsin! Det tog längre tid att gå in till Kajs och ut igen än vad det gjorde att köpa handskar, alltså 5 och en halv minut sammanlagt :) Rille kan sin sak, sin shopping alltså.

Hem till huset korka upp cidern, en två tre. Runt fyra tiden kom Jessica & Tobias förbi, dags för Jul på Liseberg.
Och helt ärligt har jag inte haft en sån här underbar kväll på länge.. Allt var mysfaktor tio! Avnjöt en underbar middag på Tyrolen för att sedan lulla runt på Liseberg, smaka, köpa, uppleva! Hittade en annorlunda bar där vi bar skit shyssta jackor i silver, du hittar dem säkerligen snart på nelly.com där det också ingick en handske! Hela stället var gjort av is, så också glasen vi fick drinkarna i. Efter det besöket var det dags för stånden och luftgevärs skytte haha, det är väl som man säger: mycket lättare förr! För idag vart det inget vidare ;) Men kul var det.

Även om det kändes som klockan var långt in på natten lyckades vi vara hemma till halv 10. Riktigt nöjd över kvällen, och över alla som var med, tack!

Åkte åter en tur för att lämna av David som ska åka och hälsa på huvudstaden inatt. Så nu blir det definitivt sängen efter jag avslutat här. Inatt blir det en blårandigt täcke fast ingen kille att sova med, vet inte om det var ett helt okej byte.. den som lever får se.

Vi ses igen, jag vet det.

Puss & Kram



Kommentarer
Postat av: FiaLia

Det låter helt fantastisk mitt hjärta, jag är så otroligt lycklig och glad för din skull! Glädje, lycka och kärlek är det bästa som finns och du är värd dem alla! <3 puss o kram

2010-11-22 @ 09:12:28
URL: http://karinsofiaplantingillberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0